Στο σχήμα ένας κύλινδρος μάζας m ηρεμεί σε οριζόντιο επίπεδο. Τοποθετούμε πάνω του μια δοκό μάζας m1=10m και ασκούμε πάνω της μια κατάλληλη δύναμη F, ώστε η δοκός να παραμένει οριζόντια όπως στο σχήμα.
Αν ο κύλινδρος δεν ολισθαίνει ούτε ως προς το επίπεδο, ούτε ως προς την δοκό:
i) Να σχεδιάστε τις δυνάμεις που ασκούνται στον κύλινδρο.
ii) Αν κάποια στιγμή η δοκός έχει ταχύτητα υ1=0,6m/s ποια η ταχύτητα του άξονα περιστροφής του κυλίνδρου;
iii) Αν κάποια στιγμή t1 η κινητική ενέργεια του κυλίνδρου είναι ίση με 3J, πόση είναι τη στιγμή αυτή η κινητική ενέργεια της δοκού;
iv) Υπολογίστε το έργο της δύναμης F, μέχρι τη στιγμή t1.
Δίνεται για τον κύλινδρο Ι= ½ mR2.
Στις πολύ καλές και διδακτικές αναρτήσεις που μας προσφέρει ο αγαπητός Διονύσης, προσπαθώντας να δώσω μια εξήγηση στον εαυτό μου γιατί τα έργα των τριβών (στατικών) είναι μηδέν και να ερμηνεύσω τις ενεργειακές μετατροπές που συμβαίνουν στην ανάρτησή του "Κύλινδρος και δοκός σε κίνηση" προέκυψε η παρακάτω ανάρτηση σε pdf. τα έργα των τριβών είναι μηδενικά.pdf
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζοντας το αρχείο pdf "τα έργα των τριβών είναι μηδενικά" μου δημιουργήθηκε ξανά μια απορία: Στην κύλιση χωρίς ολίσθηση μπορούμε να εφαρμόσουμε ΘΜΚΕ ξεχωριστά για την στροφική κίνηση ,για να υπολογίσουμε το έργο της ροπής της Τ (W1), ξεχωριστά για την μεταφορική του cm ,για να υπολογίσουμε το έργο της Τ (W2), και στη συνέχεια να τα προσθέσουμε για να βρούμε ότι το συνολικό έργο της Τ είναι μηδενικό; Ουσιαστικά δεν εφαρμόζουμε αρχή της επαλληλίας για τις ενέργειες; Ισχύει;
ΑπάντησηΔιαγραφήΦίλε Παναγιώτη δες την ανάρτηση του Διονύση:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΘΜΚΕ και η σύνθετη κίνηση στερεού.
http://users.att.sch.gr/dmargaris/page/thmke1.htm