Παρασκευή 21 Ιουλίου 2023

Μια άσκηση για μαθητές, εκτός ύλης!!!!

 Με αφορμή τις τελευταίες εξετάσεις και τις συζητήσεις για την  διδασκαλία του 2ου κανόνα του Kirchhoff, μια εφαρμογή με κάτι παράπλευρο, για να διαπιστώσει ένας υποψήφιος πόσο κατανοεί και μπορεί να εφαρμόσει τις ιδέες που διδάσκεται σε κάτι διαφορετικό, αν και είναι εκτός ύλης…

 

Η άσκηση:

Για το διπλανό κύκλωμα δίνονται R1=20Ω, R2=8Ω, R3=30Ω, R4=12Ω, Ε=84V (r=0) και C=2μF.

i) Με τον διακόπτη δ κλειστό, ποια η σταθερή ένδειξη του ιδανικού αμπερομέτρου και πόσο είναι το φορτίο του πυκνωτή;

Σε μια στιγμή tο=0, ανοίγουμε το διακόπτη δ.

ii) Ποια η ένδειξη του αμπερομέτρου αμέσως μετά το άνοιγμα του διακόπτη, την στιγμή tο+; Πόσο είναι το φορτίο του οπλισμού Α (ο πάνω οπλισμός) του πυκνωτή και με ποιο ρυθμό μεταφέρεται φορτίο στον οπλισμό αυτό;

iii) Σε μια στιγμή t1, η ένδειξη του αμπερομέτρου γίνεται i2=3,5 Α. Να βρεθεί για την στιγμή αυτή, το φορτίο του οπλισμού Α του πυκνωτή και ο ρυθμός συσσώρευσης φορτίου σε αυτόν.

iv) Πόσο θα είναι τελικά το φορτίο του πυκνωτή;

Απάντηση:

ή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.