i) Να σχεδιάστε τις δυνάμεις που ασκούνται στον κύλινδρο και στη σανίδα.
ii) Τι αποτέλεσμα έχει η τριβή που ασκείται στον κύλινδρο; Πώς επηρεάζει τη γωνιακή και πώς την ταχύτητα του κέντρου μάζας Ο; Ποιο το αποτέλεσμα της δράσης της τριβής πάνω στη σανίδα;
iii) Γιατί τη χρονική στιγμή t1 η γωνιακή ταχύτητα σταθεροποιείται; Τι συμβαίνει με την ταχύτητα ενός σημείου Α επαφής του κυλίνδρου με τη σανίδα τη στιγμή t1;
iv) Να υπολογιστεί η μάζα της σανίδας.
v) Να βρεθεί ο συντελεστής τριβής ολίσθησης μεταξύ σανίδας και κυλίνδρου αν t1=1s.
v) Σε μια στιγμή t2 η σανίδα κινείται με ταχύτητα μέτρου υ2=3m/s. Για τη στιγμή αυτή να βρεθούν:
α) Με ποιο ρυθμό μειώνεται η περιστροφική κινητική ενέργεια του κυλίνδρου.
β) Με ποιο ρυθμό αυξάνεται η μεταφορική κινητική ενέργεια του κυλίνδρου και της σανίδας.
γ) Με ποιο ρυθμό η μηχανική ενέργεια μετατρέπεται σε θερμική εξαιτίας της τριβής.
Δίνεται η ροπή αδράνειας του κυλίνδρου ως προς τον άξονα περιστροφής του Ι= ½ ΜR2.
Μια πάρα πολύ καλή άσκηση που εξετάζει φυσικές αρχές και όπως μας έχει συνηθίσει ο Δ.Μάργαρης έξω από "μανιέρες". Παρ' όλο που στο σχόλιο γίνεται αναφορά στη σχετική κίνηση του κυλίνδρου ως προς τη σανίδα καλό θα ήταν κάπου να αναφερθεί ότι οι ταχύτητες, η γωνιακή ταχύτητα, οι ορμές και οι στροφορμές υπολογίζονται ως προς το ακίνητο λείο οριζόντιο επίπεδο (ακίνητος παρατηρητής). Διονύση ευχαριστούμε!
ΑπάντησηΔιαγραφή