Τις ερωτήσεις τις έχω ήδη χαρακτηρίσει σαν πολύ καλές. Έχω όμως κάποιες ενστάσεις ως προς τις απαντήσεις. ΘΕΜΑ 4: Αμφότερα τα σώματα εκτελούν ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση με επιταχύνσεις α1 και α2 οπότε ο λόγος των διαστημάτων h1 και h2 είναι ίσος με το λόγο των επιταχύνσεων αφού κινούνται στον ίδιο χρόνο και για τον ίδιο λόγο ο λόγος των επιταχύνσεων ισούται με το λόγο των ταχυτήτων. Αρα σωστή η (β). Σημείωση: Στην διατύπωση της ερώτησης δεν θάπρεπε να αναφέρονται τόσα δεδομένα όπως για παράδειγμα οι ροπές αδράνειας.. ΘΕΜΑ 6: Αφού οι δύο τροχαλίες έχουν την ίδια γωνιακή ταχύτητα η κινητική ενέργεια της (1) είναι τριπλάσια τησ ενέργειας την (2).Αλλά και η κινητική ενέργεια του Σ1 είναι τριπλάσια της ενέργειας του Σ2, αφού η μεν μάζα του είναιτο 1/3 της του Σ2, αλλά η ταχύτητά του τριπλάσια της του Σ2.Τελικά δηλαδή το άθροισμα των ενεργειών της Τ1 και Σ1 είναι τριπλάσιο του αντίστοιχου αθροίσματος των Τ2 και Σ2 άρα απορρόφησε το 75% της ενέργειας που προσφέρθηκε στο σύστημα.Σωστή η (γ) Σημείωση:Προτιμώ τις απαντήσεις με τις λιγότερες μαθηματικές σχέσεις και περισσότερα λόγια.Παρόμοια σχόλια θα μπορούσα να κάνω και για τα θέματα (5) και (7).Ωστόσο για μένα υπάρχει ένα ζήτημα για τα υποθέματα που μπαίνουν στο δεύτερο θέμα των εξετάσεων.Είναι θέματα πολαπλής επιλογής;Μπορώ μια άσκηση όπως το τρίτο θέμα εξετάσεων να το δώσω με τέσσερα διαφορετικά αποτελέσματα και να είναι θέμα πολαπλής επιλογής; Η άποψή μου είναι πως όχι. Στο θέμα πολαπλής επιλογής, που βέβαια ζητείται αιτιολόγηση, δεν πρέπει να απαντώ όπως σε ένα πρόβλημα.Δεν είμαι υποχρεωμένος να βρώ πάντα το ακριβές αποτέλεσμα αλλά το πιθανότερο από τα δεδομένα προς επιλογή και να δικαιολογήσω επίσης και την απόρριψη, τότε, των άλλων δεδομένων αποτελεσμάτων.Θα ήθελα τις απόψεις και των συναδέλφων πάνω σαυτό το ζήτημα.
Τις ερωτήσεις τις έχω ήδη χαρακτηρίσει σαν πολύ καλές. Έχω όμως κάποιες ενστάσεις ως προς τις απαντήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΕΜΑ 4: Αμφότερα τα σώματα εκτελούν ομαλά μεταβαλλόμενη κίνηση με επιταχύνσεις α1 και α2 οπότε ο λόγος των διαστημάτων h1 και h2 είναι ίσος με το λόγο των επιταχύνσεων αφού κινούνται στον ίδιο χρόνο και για τον ίδιο λόγο ο λόγος των επιταχύνσεων ισούται με το λόγο των ταχυτήτων. Αρα σωστή η (β).
Σημείωση: Στην διατύπωση της ερώτησης δεν θάπρεπε να αναφέρονται τόσα δεδομένα όπως για παράδειγμα οι ροπές αδράνειας..
ΘΕΜΑ 6: Αφού οι δύο τροχαλίες έχουν την ίδια γωνιακή ταχύτητα η κινητική ενέργεια της (1) είναι τριπλάσια τησ ενέργειας την (2).Αλλά και η κινητική ενέργεια του Σ1 είναι τριπλάσια της ενέργειας του Σ2, αφού η μεν μάζα του είναιτο 1/3 της του Σ2, αλλά η ταχύτητά του τριπλάσια της του Σ2.Τελικά δηλαδή το άθροισμα των ενεργειών της Τ1 και Σ1 είναι τριπλάσιο του αντίστοιχου αθροίσματος των Τ2 και Σ2 άρα απορρόφησε το 75% της ενέργειας που προσφέρθηκε στο σύστημα.Σωστή η (γ)
Σημείωση:Προτιμώ τις απαντήσεις με τις λιγότερες μαθηματικές σχέσεις και περισσότερα λόγια.Παρόμοια σχόλια θα μπορούσα να κάνω και για τα θέματα (5) και (7).Ωστόσο για μένα υπάρχει ένα ζήτημα για τα υποθέματα που μπαίνουν στο δεύτερο θέμα των εξετάσεων.Είναι θέματα πολαπλής επιλογής;Μπορώ μια άσκηση όπως το τρίτο θέμα εξετάσεων να το δώσω με τέσσερα διαφορετικά αποτελέσματα και να είναι θέμα πολαπλής επιλογής; Η άποψή μου είναι πως όχι.
Στο θέμα πολαπλής επιλογής, που βέβαια ζητείται αιτιολόγηση, δεν πρέπει να απαντώ όπως σε ένα πρόβλημα.Δεν είμαι υποχρεωμένος να βρώ πάντα το ακριβές αποτέλεσμα αλλά το πιθανότερο από τα δεδομένα προς επιλογή και να δικαιολογήσω επίσης και την απόρριψη, τότε, των άλλων δεδομένων αποτελεσμάτων.Θα ήθελα τις απόψεις και των συναδέλφων πάνω σαυτό το ζήτημα.