Κατά την περσινή σχολική χρονιά, στα πλαίσια της Π.Δ.Σ. προσπάθησα, αντί να λύσω ασκήσεις που μπορεί να υπάρχουν σε πολλά διαφορετικά εξωσχολικά βιβλία, να δω εάν οι μαθητές μου έχουν πραγματικά κατανοήσει μερικά βασικά πράγματα πάνω στην εξαναγκασμένη ταλάντωση, εξετάζοντας το θέμα αυτό ποιοτικά. Απέδειξα λοιπόν στους μαθητές τους τύπους του πλάτους στην εξαναγκασμένη ταλάντωση καθώς και την εφθ (όπου θ η διαφορά φάσης απομάκρυνσης και διεγείρουσας δύναμης) χρησιμοποιώντας απλά μαθηματικά, που ήδη έχουν διδαχθεί σε προηγούμενες τάξεις.
Δηλαδή οι διαφορικές εξισώσεις έχουν διδαχθεί στην πρώτη Λυκείου;Και με όλα αυτά που απέδειξες πιστεύεις οτι πρόσφερες κάτι στα παιδιά;Εγώ νομίζω πως καλύτερα να έλυνες κανένα θέμα απο αυτά που ειναι πιθανόν να τεθούν στις εξετάσεις, παρά να προσπαθείς απλά να κερδίσεις το θαυμασμό των μαθητών σου....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνάδελφε καλησπέρα,
ΑπάντησηΔιαγραφήόπως προανέφερα τα παραπάνω τα έκανα στα πλαίσια 1 διδακτικής ώρας ΠΔΣ και φυσικά εννοείται ότι δεν επέμεινα στο πώς προέκυψε η λύση των διαφορικών εξισώσεων, τις οποίες θεωρήσαμε ως δεδομένες.Όπως πιθανώς να έχεις δει στη σελίδα μου, στην ειδικότητα είμαι Χημικός και στην παραπάνω συμπεράσματα περί εξαναγκασμένης κατεληξα μετά από αρκετό χρόνο προσωπικής μελέτης(που για μένα λόγω του ότι δεν είναι το αντικείμενό μου, γίνεται ακόμη περισσότερος) και θεώρησα ότι θα μπορούσα να τα μοιραστώ με τους μαθητές μου. Πολλά από τα συμπεράσματα του σχολικού βιβλίου πιστεύω ότι γίνονται πιο κατανοητά όταν έχουν και το απαραίτητο μαθηματικό υποβαθρό, απ' ότι να τις πεις στα παιδιά σαν συμπεράσματα, σαν κανόνες που θα πρέπει να τα μάθουν σαν να διαβάζουν Ιστορία. Απολογούμαι λοιπόν και ζητώ συγνώμη για τα λάθος που μπορεί να έκανα αν τους έφαγα 1 ώρα, στην οποία θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε με την ακατάσχετη ασκησιολογία των πανελληνίων Εξετασεων, αντί να ασχοληθούμε με μία πιο βαθειά κατανόηση του φαινομένου. Εξάλλου είναι φαινόμενο των καιρών: όσα λιγότερα γνωρίζεις τόσο καλύτερα μπορείς να επιβιώσεις!!!
Όσον αφορά τον θαυμασμό(δεν γνωρίσζω εαν τον έχω κερδίσει, αλλά θέλω να συνεχίζω να προσπαθώ), δεν τον κατακτάς από μία κουφή απόδειξη που θα κάνεις στους μαθητές σου,εκτός ωραρίου, σε μία ώρα που πιθανόν όλοι να είναι κουρασμένοι, αλλά τον κερδίζεις καθημερινά με τα πιο απλά πράγματα που τους διδάσκεις καθημερινά μέσα στην τάξη.Εαν επρόκειτο να τον κέρδιζα έτσι, δεν θα ήθελα να συμβεί ποτέ.
Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου και για την κριτική σου(μέσα από αυτήν και μέσα από την αποδοχή των αδυναμιών μας,μιλάω προσωπικά, γινόμαστε καλύτεροι).