Κατασκευάζουμε 
ένα τροχό ενώνοντας τις βάσεις δύο ομογενών κυλίνδρων, έτσι ώστε να αποκτήσουν 
κοινό άξονα όπως δείχνει το σχήμα. Ο μεγάλος κύλινδρος έχει ακτίνα R = 0,4 m και 
ο μικρός r = 0,2 m. Ο τροχός μπορεί να περιστρέφεται γύρω από σταθερό οριζόντιο 
άξονα, που ταυτίζεται με τον κοινό γεωμετρικό άξονα των κυλίνδρων. Η ροπή 
αδράνειας του συστήματος των ενωμένων κυλίνδρων ως προς τον άξονα αυτό είναι Ι = 
0,6 kg∙m². Γύρω από τον μικρότερο κύλινδρο, είναι τυλιγμένο ένα αβαρές σχοινί, 
στο κάτω άκρο του οποίου είναι δεμένο ένα σφαιρίδιο Σ μάζας m1 = 7,5 
kg. Μια ομογενής δοκός ΑΒ που το βάρος της έχει μέτρο w = 150 Ν, στηρίζεται με 
άρθρωση σε κατακόρυφο τοίχο, και εφάπτεται στον μεγάλο κύλινδρο σε απόσταση d = 
3ℓ/4 από τη άρθρωση. Το νήμα, δεν γλιστρά κατά την περιστροφή του συστήματος. 
Αρχικά συγκρατούμε τον τροχό ακίνητο, και τη χρονική στιγμή t = 0 τον αφήνουμε 
ελεύθερο, οπότε αρχίζει το νήμα να ξετυλίγεται. Να υπολογίσετε:
α. το μέτρο της δύναμης που ασκεί η ράβδος 
στο στερεό. 
β. την δύναμη που δέχεται η ράβδος από την 
άρθρωση
γ. τη γωνιακή 
επιτάχυνση του συστήματος των δύο τροχών.
δ. Την ταχύτητα του σώματος Σ όταν έχει 
κατέβει κατά h = 0,16 m.
ε. Τον ρυθμό 
που παράγεται θερμότητα στο σημείο επαφής τροχού – δοκού, τη χρονική στιγμή που 
η ταχύτητα του σώματος Σ έχει μέτρο υ = 2 m/s.
Δίνεται ο συντελεστής τριβής ολίσθησης μεταξύ του τροχού και της δοκού είναι μ = 
0,15 και g = 10 m/s².
Η 
συνέχεια
εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.