Σελίδες
Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011
Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2011
Ένα διαγώνισμα στο Φως.
α) Από ένα θερμό στερεό σώμα.
β) Από ένα αέριο που ακτινοβολεί.
γ) Προέκυψε όταν μια ακτίνα λευκού φωτός πέρασε μέσα από ένα στερεό.
δ) Προέκυψε όταν μια ακτίνα λευκού φωτός πέρασε μέσα από ένα αέριο.
Διάθλαση-Ολική ανάκλαση
H άσκηση προέρχεται από τον συνάδελφο-συγγραφέα Τσούνη Βασίλειο.
Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2011
ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΚΑΙ ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗ..... ΜΕ ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΤΗΝ ΤΡΙΒΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
Στο παρακάτω σχήμα το σώμα ηρεμεί στην θέση ισορροπίας (Θ।Ι) που αντιστοιχεί στο φυσικό μήκος του ελατηρίου...
AΠΑΝΤΗΣΗ
Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2011
Αρχή της Επαλληλίας
Απάντηση:
Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011
Εξισώσεις κίνησης δύο σωμάτων.
Απάντηση:
Το στάσιμο κύμα είναι ειδική περίπτωση συμβολής
Υποθέτουμε ότι τα σημεία Σ1και Σ2 την στιγμή t=0 έχουν ταχύτητες παράλληλες και ομόρροπες
Α) Να εξηγήσετε γιατί μεταξύ των σημείων Σ1 και Σ2 θα δημιουργηθεί στάσιμο κύμα.
Έστω t1 η χρονική στιγμή κατά την οποία έχει ολοκληρωθεί η δημιουργία στασίμου κύματος σε ολόκληρο το τμήμα Σ1Σ2
B) Να υπολογίσετε το πλάτος της ταλάντωσης των σημείων του τμήματος Σ1Σ2 ως συνάρτηση της απόστασής τους από το σημείο Σ1, μετά την χρονική στιγμή t1.
Γ) Να υπολογίσετε το πλήθος και τις θέσεις των δεσμών που σχηματίζονται στο τμήμα Σ1Σ2.
Δ) Να υπολογίσετε το πλήθος και τις θέσεις των κοιλιών που σχηματίζονται στο τμήμα Σ1Σ2.
Ε) Να κάνετε την γραφική παράσταση της απομάκρυνσης των σημείων του τμήματος Σ1Σ2 ως συνάρτηση της απόστασής τους από το σημείο Σ1 τις στιγμές t2=1s και t3=1,125s
Να μελετηθεί το ίδιο πρόβλημα αν την στιγμή t=0 τα σημεία Σ1 και Σ2 έχουν ταχύτητες παράλληλες και αντίρροπες।
Απάντηση:
Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011
Το κύμα στη δεξαμενή και οι δυο μπάλες
Α.Α.Τ με δύο ελατήρια. Ξεκινώντας από το σχολικό βιβλίο
Σώμα μάζας m=1 Kg είναι δεμένο στα άκρα δύο ελατηρίων Κ1= 300 Ν/m και Κ2= 100 Ν/m που έχουν επιμηκυνθεί κατά x1=0,4 και x2 αντίστοιχα και ηρεμεί σε λείο οριζόντιο επίπεδο. Μετατοπίζετε το σώμα οριζόντια προς τα δεξιά κατά την διεύθυνση των αξόνων των ελατηρίων |
Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011
Μια ηλεκτρική ταλάντωση αρχικά εξαναγκασμένη , κατόπιν ελεύθερη

- Βρείτε την αλγεβρική τιμή του ρεύματος τη στιγμή μηδέν.
- Βρείτε την ίδια στιγμή τους ρυθμούς μεταβολής της ηλεκτρικής ενέργειας στον πυκνωτή και τον ρυθμό παραγωγής θερμότητας στον αντιστάτη.
- Μετά το κλείσιμο του διακόπτη γράψτε τις εξισώσεις του φορτίου και του ρεύματος.
- Τη στιγμή του κλεισίματος του διακόπτη βρείτε τους ρυθμούς μεταβολής της ηλεκτρικής ενέργειας στον πυκνωτή και της ενέργειας του μαγνητικού πεδίου του πηνίου.
- Να παρασταθεί γραφικά το φορτίο συναρτήσει του χρόνου. Να απεικονίζεται και το παρελθόν.
Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011
Σύνθεση ταλαντώσεων ή συγκεκαλυμμένη τριγωνομετρία;
Να υπολογίσετε:
α) Την μέγιστη απόσταση των δύο σωμάτων.
β) Το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την στιγμή της συνάντησής τους μέχρι η απόστασή τους να γίνει μέγιστη για πρώτη φορά
γ) Την περίοδο των συναντήσεων τους και τις θέσεις συνάντησης।
Απάντηση:
Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2011
Ρυθμοί σε μια Φθίνουσα Ηλεκτρική Ταλάντωση.
Διαγώνισμα Ταλαντώσεις
Φορά διάδοσης κύματος και ταλάντωση υλικού σημείου

- Τη φορά διάδοσης του κύματος.
- Τη συχνότητα του κύματος.
- Tο πλάτος του κύματος.
- Σε πόσο χρόνο τo υλικό σημείο M , θα βρεθεί σε κοιλάδα του κύματος για πρώτη φορά μετά την χρονική στιγμή t1.
- Πόσες φορές ανά δευτερόλεπτο το M , βρίσκεται σε όρος του κύματος.
Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011
Δύο κύματα προς την ίδια κατεύθυνση.
Απάντηση
Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011
Συχνότητες και πλάτη στην εξαναγκασμένη ταλάντωση.
Απάντηση
Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011
Ελαστική κρούση σώματος κάθετα σε τοίχο.Ποιά η ορμή και η κινητική ενέργεια του τοίχου μετά την κρούση;
Ένα σώμα Σ1 πέφτει κάθετα σε ακλόνητο τοίχωμα. Η κρούση είναι ελαστική.
Πώς μπορούμε να προσδιορίσουμε την ορμή και την κινητική ενέργεια του ... τοιχώματος μετά την κρούση;
Δείτε τη συνέχεια ΕΔΩ
Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2011
Μια ηλεκτρική ταλάντωση και η ενέργειά της.
Απαντήσεις:
ΜΕ ΟΔΗΓΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ.
εκπαιδευτικοί Φυσικών επιστημών
αναρτούν υλικό διδασκαλίας και αλληλεπιδρούν πάνω σε θέματα διδασκαλίας, με στόχο να γίνονται καλύτεροι δάσκαλοι.
Ένα δίκτυο που
ο μαθητής
μπορεί να βρει υλικό Φυσικής – Χημείας, που θα τον βοηθήσει να δει με καλύτερο μάτι τις Φυσικές επιστήμες.
άρχισα μια προσπάθεια , που σκοπό έχει να δημιουργήσει ένα
¨διαδραστικό ¨ σχολικό βιβλίο , που θα συμπληρώσει το υπάρχον και θα βοηθήσει τον μαθητή. Στην προσπάθεια αυτή , οι εξαίρετοι συνάδελφοι του δικτύου ελπίζω πως θα συμπληρώσουν με τις γνώσεις τους δικές μου πιθανές ατέλειες ή θα διατυπώσουν νέες ιδέες . Θα πρέπει να ευχαριστήσω τον κ Σιτσανλή Ηλία για τις μοναδικές προσομοιώσεις του, που μερικές από αυτές έχω ενσωματώσει στο βιβλίο.
- ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ
- ΚΥΚΛΩΜΑ L - C
- ΦΘΙΝΟΥΣΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ
- ΕΞΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΕΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΙΣ
- ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΑΛΑΝΤΩΣΕΩΝ
Με κλίκ πάνω σε κάθε σημείωση με κίτρινο ή κόκκινο χρώμα , κατεβάζουμε το αντιστοιχούν αρχείο.