i)    Να σχεδιάστε τις δυνάμεις που ασκούνται στον κύλινδρο και στη σανίδα.
ii)  Τι αποτέλεσμα έχει η τριβή που ασκείται στον κύλινδρο; Πώς επηρεάζει τη γωνιακή και πώς την ταχύτητα του κέντρου μάζας Ο; Ποιο το αποτέλεσμα της δράσης της τριβής πάνω στη σανίδα;
iii)  Γιατί τη χρονική στιγμή t1 η γωνιακή ταχύτητα σταθεροποιείται; Τι συμβαίνει με την ταχύτητα ενός σημείου Α επαφής του κυλίνδρου με τη σανίδα τη στιγμή t1;
iv)  Να υπολογιστεί η μάζα της σανίδας.
v)   Να βρεθεί ο συντελεστής τριβής ολίσθησης μεταξύ σανίδας και κυλίνδρου αν t1=1s.
v)  Σε μια στιγμή t2  η σανίδα κινείται με ταχύτητα μέτρου υ2=3m/s. Για τη στιγμή αυτή να βρεθούν:
α)  Με ποιο ρυθμό μειώνεται η περιστροφική κινητική ενέργεια του κυλίνδρου.
β) Με ποιο ρυθμό αυξάνεται η μεταφορική κινητική ενέργεια του κυλίνδρου και της σανίδας.
γ)  Με ποιο ρυθμό η μηχανική ενέργεια μετατρέπεται σε θερμική εξαιτίας της τριβής.
Δίνεται η ροπή αδράνειας του κυλίνδρου ως προς τον άξονα περιστροφής του Ι= ½ ΜR2.

Μια πάρα πολύ καλή άσκηση που εξετάζει φυσικές αρχές και όπως μας έχει συνηθίσει ο Δ.Μάργαρης έξω από "μανιέρες". Παρ' όλο που στο σχόλιο γίνεται αναφορά στη σχετική κίνηση του κυλίνδρου ως προς τη σανίδα καλό θα ήταν κάπου να αναφερθεί ότι οι ταχύτητες, η γωνιακή ταχύτητα, οι ορμές και οι στροφορμές υπολογίζονται ως προς το ακίνητο λείο οριζόντιο επίπεδο (ακίνητος παρατηρητής). Διονύση ευχαριστούμε!
ΑπάντησηΔιαγραφή