Τρίτη 1 Μαΐου 2012

Γενικό διαγώνισμα 2011-12

ΘΕΜΑ Δ
Στο παρακάτω σχήμα το σώμα έχει μάζα m=1/π kgr  ο κύλινδρος  που έχει μάζα Μ1=2kg και  ακτίνα R1= 1m είναι στερεωμένος με κατάλληλο υποστήριγμα έτσι ώστε να μπορεί να περιστρέφεται γύρω από οριζόντιο άξονα. Πάνω στον κύλινδρο είναι κολλημένη ράβδος μήκους L= 2m και μάζας M2=3Kg με το ένα της άκρο να βρίσκεται στο κέντρο του κυλίνδρου.
Η ράβδος ισορροπεί κατακόρυφα .Το ελατήριο  έχει σταθερά Κ=100/π Ν/m και βρίσκεται στο φυσικό του μήκος με το νήμα να είναι τεντωμένο και δεμένο στο ανώτερο σημείο του κυλίνδρου. Με την βοήθεια  κατάλληλης δύναμης αρχίζουμε να περιστρέφουμε το σύστημα επιμηκύνοντας το ελατήριο   με το νήμα να τυλίγεται στον κύλινδρο μέχρι η ράβδος  να περιστραφεί κατά 90ο .
Να βρεθούν:
Α)  Το μέτρο της δύναμης που  πρέπει ασκούμε κάθετα στην ράβδο  αν το σύστημα ισορροπεί μετά από την διαγραφή των 90ο .                                            
Όταν το σύστημα έχει διαγράψει γωνία 90ο και το σύστημα ισορροπεί  το νήμα κόβεται και η εξωτερική δύναμη καταργείται.
Β)  Πόση μέγιστη ταχύτητα θα αποκτήσει το σώμα m και πόση μέγιστη γωνιακή ταχύτητα που  θα αποκτήσει το σύστημα κυλίνδρου-ράβδου;
Γ)  Ποιο από τα δύο συστήματα θα αποκτήσει πρώτο την μέγιστη κινητική ενέργεια.
Δίνονται για τον κύλινδρο Ι=0,5Μ1·R12   για την ράβδο  Ι=1/3Μ2·L2  και π=3,14

Δείτε όλα τα θέματα από εδώ.

8 σχόλια:

  1. αγαπητε χρηστο τις απαντήσεις σου μπορούμε να τις έχουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σταμάτη χρόνια πολλά.Δεν δίνω ποτέ αποτελέσματα στα διαγωνίσματα.Αν θέλεις τις λύσεις μπορώ να σου τις στείλω προσωπικά.Στείλε μου το δικό σου mail στο xristoselef@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. xara_k@live.com μπορω να εχω και εγω τις απαντησεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. panosls456@gmail.com μπορώ να εχω κ εγω τις λυσεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. jimlykos1@gmail.com θα μπορούσα να έχω τις λύσεις? Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μήπως υπάρχει κάποιο λάθος δεδομένο στο Δ Θέμα? Ειδικά το Γ ερώτημα, πως είναι δυνατό να απαντηθεί?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είναι εύκολο να έχω τις λύσεις του Δ? Ευχαριστώ
    stavroula14@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.