Σάββατο, 10 Απριλίου 2010

Ένα πρόβλημα: Φαινόμενο Doppler και κινήσεις.

Ο νόμος που ισχύει για τον τρόπο εξέτασης των μαθητών, προβλέπει ότι το 4° θέμα είναι ένα πρόβλημα. Έχει γίνει συζήτηση για το τι σημαίνει πρόβλημα και τι άσκηση. Νομίζω ότι η διαφορά είναι αυτό που περιγράφει ο ίδιος ο νόμος:

«….που απαιτούν ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης γνώσεων, αλλά και την ανάπτυξη στρατηγικής για τη διαδικασία επίλυσής του. Tο πρόβλημα αυτό ή η άσκηση μπορεί να αναλύονται σε επιμέρους ερωτήματα.»
Συμβαίνει κάτι τέτοιο στα θέματα των τελευταίων χρόνων; Νομίζω πώς όχι και ούτε φέτος νομίζω ότι θα δούμε πρόβλημα.
Σήμερα όμως θα δώσω ένα πρόβλημα Φυσικής, έτσι για να μην ξεχνιόμαστε, που δεν έχει βαθύτατους όρους γνώσεις, αλλά που απαιτεί από τον μαθητή να καταστρώσει στρατηγική για την επίλυσή του και που τέλος πάντων, αν μπορέσει να το λύσει, αν όχι τίποτα άλλο, θα δείξει ότι έχει κάποιες ικανότητες σκέψης που έχω την αίσθηση ότι συνεχώς και λιγότερο μας απασχολεί.
Και τώρα το …. Πρόβλημα.

------------------------------
Ένα αυτοκίνητο Α κινείται σε ευθύγραμμο δρόμο με σταθερή ταχύτητα υΑ=20m/s περνώντας μπροστά από ένα ακίνητο περιπολικό της αστυνομίας τη στιγμή t0=0. Τη στιγμή t1=27s το περιπολικό βάζει σε λειτουργία την σειρήνα του, για ορισμένο χρονικό διάστημα, ενώ ταυτόχρονα ξεκινά να κινείται με σταθερή επιτάχυνση α=2m/s2, ακολουθώντας το αυτοκίνητο Α. Η αρχική συχνότητα που ακούει ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι 6400Ηz και η τελική 6800Ηz.



Πόσο απέχουν τα δύο οχήματα την χρονική στιγμή που:
i)   σταματά να ηχεί η σειρήνα.
ii)  παύει να ακούει ήχο ο οδηγός του Α οχήματος.
Δίνεται η ταχύτητα του ήχου υ=340m/s.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου